Świąteczna wytwórnia słodkości.

 

Święta Bożego Narodzenia pachną i smakują cudownie.
Uwielbiam, gdy aromat domowych wypieków wypełnia cały dom.
To najwspanialsza mieszanka cynamonu, kardamonu, imbiru, goździków.
Słodko-gorzki zapach korzennych przypraw oraz miodu, który unosi się w
powietrzu, gości w moim domu od dawna, a wyjątkowość proponowanych
wypieków polega na tym, że przygotowuję je tylko na świąteczno-
noworoczny czas z radością obdarowując nimi najbliższych.
Ten najwspanialszy w smaku piernik


jak i wyborne ciasto makowe


są banalnie proste w wykonaniu. Składniki w obu ciastach
wystarczy dokładnie wymieszać. Dodam tylko, że zawsze się udają!
Dlatego chętnie dzielę się przepisami i zapraszam po nie TUTAJ.
Serdecznie polecam!

Smaki i zapachy świąt Bożego Narodzenia to zapis naszych wspomnień
z dzieciństwa oraz rodzinnych tradycji. Czasem różnych, odmiennych
i w tym tkwi piękno! Ciekawa jestem, jakie są Wasze ulubione
wypieki na ten bożonarodzeniowy czas?

Pozdrawiam słodko a życzenia świąteczne
prześlę w kolejnym poście.
Anita

Komentarze

  1. Aż tutaj ( u mnie) poczułam ten cudowny zapach Anitko! :) :)
    To prawda, na Boże Narodzenie dom pachnie chyba najpiękniej, a zapachy dopełniają cudownego klimatu. U Ciebie już jest obłędny!
    Pozwol Anitko, że tą drogą zostawię świąteczne życzenia.
    Białych myśli
    lekkich jak puch,
    niech Anioł
    przywieje z nieba,
    otworzy skrzydłem
    nadziei moc,
    i niech kolędę zaśpiewa!

    Bo już nadchodzi ten piękny dzień,
    gdy wszystko się rodzi na nowo,
    usiądźcie więc
    i w blasku świąt,
    pożyjcie znów kolorowo!

    Z okazji Świąt Bożego Narodzenia życzę zdrowia, radosnego uśmiechu, budującej nadziei oraz wszelkiej pomyślności
    Pola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polu, kuszę zapachami, bo oba ciasta są mega świąteczne i bardzo proste... a zapach poezja!
      A propos poezji - dziękuję za piękny wiersz i życzenia z serca płynące. Ja umiem wyłącznie prozą, dlatego przyjmij Kochana i ode mnie - moc świątecznego spokoju, miłości, zdrowia i radości w otoczeniu najbliższych Twemu sercu :-))

      Usuń
  2. Ale pyszności :) Oba wyglądają przepysznie ale to ciasto makowe szczególnie mnie kusi :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko, dlatego polecam i dzielę się przepisami, bo oba są znakomite w smaku!
      Serdeczności :-))

      Usuń
  3. Efekt osiągnięty, ślinka pociekła. Szkoda tylko, że zapachu nie da się opublikować.Też lubię ten czas gdy w kuchni żona piecze pierniki i ciasta.
    Życzę zdrowych, radosnych, smacznych i rodzinnych Świąt oraz wszelkiej pomyślności w Nowym Roku :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O, to bardzo się cieszę! Z ogromną przyjemnością przygotowuję wypieki w tym świątecznym okresie, bo wiem, że niejedno podniebienie zadowolę ;-))
      Pięknie dziękuję za życzenia! Niech ten świąteczny czas niesie również dla Was jak najwięcej dobra, spokoju, nadziei i radosnych chwil wśród najbliższych.

      Usuń
  4. Potwierdzam Agnieszko - bardzo smaczne!
    Pozdrawiam ciepło!

    OdpowiedzUsuń
  5. Ja też dziś o wypiekach - w dokładnie o pralinkach.
    Moje smaki to czeski placek - u innych znany pod nazwą miodownik - placki z miodem przekładane masą z kaszy manny, od niedawna ciasto marchewkowe z masą z serków śniadaniowych. No i makowiec, ale za nim nie przepadam. Kiedyś mama robiła torty - szczególnie lubiłam tort makowy na Święta :)
    Od jakiegoś czasu słodkim zajmuję się głównie ja - choć mama robi ciasto ze słonecznikiem i orzechowca. Czasem robię śmietanowca - też go lubimy - taki niby sernik ze śmietan :)

    Ściskam mocno Anitko :))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu! Moje kubki smakowe oszalały, bo taki łasuch na słodkie jak ja, uwielbia wszystko, co wymieniłaś... mniam :-)) My z mamą również mamy swoje ulubione wypieki, w których się specjalizujemy, dzięki temu każdy ma wybór, nic nie musimy kupować, ale też nic się nie zmarnuje!
      Serdeczności zasyłam i lecę do Ciebie na pralinki ;-))

      Usuń
  6. Jak ślicznie świątecznie i pysznie! Pozdrawiam mocno. Aldona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci pięknie i jestem pełna podziwu, jak cudne i misternie ozdobione są pierniczki, które wykonaliście rodzinnie!
      Ślę moc serdeczności :-))

      Usuń
  7. Nawet u mnie zapachniało Twoimi wypiekami. W tym roku mam to szczęście, że wśród osób, z którymi spędzę Święta jest koleżanka, której pasją są wypieki. Tworzy tortowe arcydzieła i z piekarnika wyciąga cuda. Ostatnio często coś piękę, na Święta też upiekę ciasto ale jeszcze nie wiem co to będzie. Jestem na etapie szukania bo marzy mi się spróbowanie czegoś nowego. Jak nie wyjdzie to nikomu się nie przyznam, że coś piekłam, tylko nie-mąż będzie wtajemniczony :). Niestety z piernikiem nie mam miłych wspomnień ale po przeczytaniu Twojego przepisu znów czuję się na siłach, żeby zrobić drugie podejście bo pierniki uwielbiamy oboje.
    Pięknych przedświątecznych dni. Uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tej koleżanki od tortowych arcydzieł, to Ci zazdroszczę ;-)) Słodkości uwielbiam, ale talentu cukierniczego nigdy w sobie nie odkryłam. Dlatego podzieliłam się przepisami na ciasta pyszne i bardzo proste. Piernik gości już na wielu stołach, bo gdy przynosiłam go do pracy, by poczęstować koleżanki, same zaczęły go wypiekać. Składniki są dosyć tanie, bo użyć należy miodu sztucznego. Z podanej receptury wychodzą dwie keksówki (takie jak na zdjęciu nr 2), bo to, co wleje się do formy po upieczeniu podwoi swoją objętość. Zanim wyjmę go z piekarnika, czyli po ok. 50 minutach patyczkiem (do szaszłyków) sprawdzam nakłuwając, czy ciasto jest upieczone - patyk ma być suchy. Jest przepyszny w smaku. My najbardziej lubimy go wyłącznie z orzechami włoskimi, dlatego przed włożeniem do piekarnika, gdy jest wlany do 2 keksówek, obficie obsypuję go orzechami i wkładam do rozgrzanego piekarnika. Można go piec bez dodatków - co, kto lubi! Może więc się skusisz, bo takiego smaku piernika nie znalazłam nawet w najlepszej cukierni... Wiem - zabrzmiało nieskromnie, ale to nie moja zasługa, tylko super skomponowanej receptury. Polecam!!!
      Życzę Wam samych dobrych chwil, w oczekiwaniu na te najpiękniejsze ze świąt!

      Usuń
  8. Mazurek makowo - orzechowy jest u mnie tradycyjnie. Piekę go w ostatniej chwili, musi być świeży bo z masą. Pierniczki już są. I to chyba wystarczy. Smacznego i zdrowia na święta życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ismar za Twoją propozycję. Domyślam się, że mazurek makowo-orzechowy
      musi smakować wyjątkowo. Pierniczki to również nieodłączna słodycz na ten cudowny,
      świąteczny czas. Dlatego słodko pozdrawiam i przesyłam moc serdecznych życzeń!

      Usuń
  9. U mnie ze słodkości musi być keks i biszkopt z kremem, a moja wnusia ma w Wigilię urodziny, więc tort też musi być, na szczęście synowej, która robi świetne wypieki. Pierniczki robię, od kiedy wpadłam w ten blogowy świat i wielu umiejętności nabyłam.
    Pozdrawiam Cię serdecznie .:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celu, jak różnorodny jest repertuar wypieków na świątecznych stołach! U Was musi być wyjątkowo słodko i smakowicie, bo i tort w urodziny wnusi i talent synowej do wypieków!
      Niech to będzie dla Ciebie i Twych Najbliższych pełen ciepła i rodzinnych wzruszeń czas :-))

      Usuń
  10. Droga Anito!
    Cudowne wypieki! Ależ przepięknie wszystko zaprezentowałaś! Muszę się przyznać, że cieknie ślinka już od samego patrzenia.
    Moja Kochana!
    Przesyłam Tobie i Twojej rodzinie najcieplejsze życzenia bożonarodzeniowe. Mam nadzieję, że te święta będą radosne i przepełnione spokojem. Niech Wasz dom wypełniony będzie pokojem i błogosławieństwem.
    Wesołych Świąt!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Łucjo za serdeczne życzenia. To będą radosne i spokojne święta, bo spędzę je z Najbliższymi. Dla mnie to bardzo ważne...
      Oby to był piękny, świąteczny czas również dla Ciebie Łucjo. Dużo zdrowia i radosnych wzruszeń! Wszystkiego, co najlepsze!

      Usuń
  11. Jakie cudowne wypieki. Az oczy jedza Anitko. Takie piekla kiedys moja babcia. Cudownie smakowaly i wygladaly jak te.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Kasiu! Te wypieki są tak proste, że udają się za każdym razem a najbardziej ujmujący jest właśnie ich smak. Dlatego te ciasta zawsze goszczą na świątecznym stole :-))

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Życzenia nadziei, wiary i miłości w epidemii bezsilności…

Zrozum swoje choroby…

Zapachniało, zajaśniało… wiosna, ach to ty!

Nadchodzi czas Wielkanocy…

Arboretum Wojsławice – raj dla miłośników ogrodów…

Dynie Baby Boo z mojego warzywnika…

Życzenia i refleksje na Wielkanoc

Kanon kobiecego piękna – każda epoka ma swój własny…

TATRY – Z Kasprowego na Giewont zimą

NEAPOL - pod radosnym słońcem południa.