Ważne przesłanie oraz Matka Natura na Dzień Matki…

czyli piękno kwietnej łąki zamiast wyszukanych bukietów.

Dzień 26 maja to u nas rokrocznie potrójne święto –
mojej Mamy, moje oraz kolejne, tym razem 6 urodziny Luny.





Majowy spacer i proste piękno otaczającej natury zainspirowały 
mnie, by zadedykować Wam w tym szczególnym dniu
urokliwe,  łąkowe kwiaty. Dla mnie śliczne…







Dzień Matki  to wyjątkowa okazja do okazania szacunku i miłości 
Matkom nie tylko za fakt bycia matką, ale za życiową mądrość i Jej
wpływie na wychowaniu nas do dorosłości, do ludzi, do świata…








Nie mam na myśli podnoszenia tego święta do rangi
kultu, ale wyłącznie to, by żadna Kochana Mama
nie czuła się w tym ważnym dniu samotna.





Czym jest macierzyństwo dla mnie?

Streszcza się ono w słowach Katharine Hadley:

„Gdy decydujesz się na dziecko zgadzasz się, że od tej chwili,
Twoje serce będzie przebywało poza Twoim ciałem.”
 
Czego pragnę jako matka?

Przygotować syna do samodzielności, dorosłości i odpowiedzialności.
By żył tam, gdzie chce i zgodnie z własnymi oczekiwaniami. To, jakich
wyborów będzie dokonywał to Jego suwerenna decyzja.
Ufam Mu i zawsze będę wspierała.



Oprócz kwiatów pragnę zadedykować Wam utwór Korteza - „Dla Mamy.”
  Cenię tego artystę za pełne emocji teksty, szczerość, bezkompromisowość, ten
niski, cudowny głos…Ważne przesłanie, o który wspominam w tytule,
znajduje
się w końcowych słowach utworu oraz
tekście, który pojawia się na ekranie.


Mojej Kochanej Mamie życzę dużo zdrowia i sił
o
raz dziękuję za miłość mądrą, bezwarunkową,
tyle
poświęceń i czułe, pełne ciepła serce.


Anita


  


 

Komentarze

  1. Draga Anita,
    Ai punctat sentimentul prin cuvinte frumoase si adevarate simtite de toti !
    Apoi florile de camp sunt incununarea frumusetii existentei pe pamant! Ador pajistile cu florile si mirosul lor sub razele soarelui de vara. Pentru mine, este mai valoros un manunchi din flori de camp, comparativ cu orice buchet elaborat de profesionisti...
    Multe salutari, Mia

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dragă Mia!
      Vă mulțumesc foarte mult pentru vizită și atât de multe cuvinte calde, amabile. Mi-am împărtășit propriile sentimente ca mamă, dar și ca fiică. În această zi, vreau să-i ofer mamei timpul petrecut împreună, pentru că este mai valoros decât cel mai sofisticat cadou.
      Îți doresc o zi frumoasă pentru tine. Toate cele mai bune Draga Mia!

      Usuń
  2. Anitko, łąka pełna margaretek dla mnie jest wspanialsza niż wiele bukietów. Luna też wygląda na zadowoloną z takiego łąkowego wianka :) Piękne kwiaty udało Ci się złapać w obiektyw i świetne zdjęcia im zrobiłaś. Moja mama nie żyje już 5 lat, ale wciąż wspominam wszystko, czego mnie nauczyła i czuję że wciąż jest ze mną. Korteza też lubię, a przesłanie na końcu utworu jest oczywiście bardzo ważne. Tobie też życzę miłego świętowania i pozdrawiam gorąco :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Lusi, bardzo dziękuję za Twe ciepłe, serdeczne słowa.
      Dla mnie te łąkowe kwiaty mają w sobie naturalne piękno, dzięki czemu są cenniejsze od tych hodowanych w szklarniach do perfekcyjnych bukietów florystek.
      Luna była bardzo zadowolona z urodzinowego wianka, który uplótł mój mąż, którego ona wielbi bezgranicznie :-))
      Droga Lusi, najważniejsze jest to, jak życzliwie wspominasz swoją Mamę, która na zawsze już będzie miała miejsce w Twym sercu i jak najlepszej pamięci.
      Według mnie utwór Korteza wyjątkowo mocno wpisuje się w wymowę dzisiejszego święta, bo dotyka tak ważnych kwestii…
      Wszystkiego, co najlepsze dla Ciebie. Pięknego dnia…

      Usuń
  3. Uwielbiam margerytki, a na Twojej łące są urokliwe. Pięknych chwil Ci życzę.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu za życzenia :-))
      Nie mogłam pozostać obojętna wobec piękna natury oraz takiej ilości cudnych kwiatów.
      Skoro na mnie wywarły wielkie wrażenie pomyślałam, by zadedykować je wszystkim Matkom, które zawitają tu - w me skromne progi.
      Przesyłam moc serdeczności.

      Usuń
  4. Rano czytałam Twój piękny post. Jednak wzruszenie towarzyszące mi przez cały dzień nie pozwalało na napisanie komentarza. Moja Mama odeszła do Ojca w niebie kilka lat temu. Tęsknię i wspominam Ją codziennie! Dzisiejsze święto jest piękne wtedy, kiedy możemy przytulić się do Mamy, a jeżeli dotykamy zimny kamień, to i miłość i pamięć i wszystkie zmysły poruszamy w sobie? MAMA to najpiękniejsze, najwspanialsze, najcieplejsze i najbardziej kochane słowo świata... Podarowałaś swojej kochanej mamie łąki kwietne z najcudowniejszymi kwiatami, a ja swojej zapaliłam znicze, ofiarowałam róże, modlitwę. Luna w wianku wygląda uroczo, w każdym dniu tęsknimy za naszą Bellusią.
    Wszystkiego najlepszego Kochana Anito!
    Ślę uściski i pozdrowienia:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Łucjo!
      Bardzo dziękuję za każde pozostawione tutaj słowo, bo domyślać się tylko mogę, jak było to dla Ciebie trudne... Ogromnie doceniam fakt, że podzieliłaś się ze mną swoimi osobistymi odczuciami i emocjami. Myślę Łucjo, że najpiękniej jak mogłaś uhonorowałaś w dzisiejsze święto swoją Mamę i wyraziłaś jak ważne miejsce zajmuje w Twym sercu, czułej pamięci i najlepszych wspomnieniach. Na pewno patrzy na Ciebie z dumą i wie, jak bardzo Ją kochasz... Tym bardziej, że dla każdego dziecka Mama to najważniejsza osoba na świecie, która daje poczucie bezpieczeństwa, ukoi, utuli, osuszy łzy, zrozumie i tak wiele wybaczy...
      Wiem natomiast, jak bolesna jest tęsknota za ukochanym psim przyjacielem, bo doświadczyłam takiej straty. Dlatego przykro mi z powodu Waszej Bellusi. Nie umiem sobie wyobrazić, że Luna mogłaby odejść z naszego życia, bo jest po prostu członkiem naszej rodziny, a taki wrażliwiec jak ja, bardzo ciężko radzi sobie ze utratą...
      Droga Łucjo, życzę aby radość i szczęście górowały nad smutkiem i bólem.
      Wszelkiego dobra :-))
      Tulę mocno.

      Usuń
  5. Anitko, piękny post! Zachwycające zdjęcia kwiatów łąkowych, piękne emocje, wzruszyłaś mnie...

    Na dodatek zabrzmiało to spójnie z moją dedykacją, którą dałam wczoraj mojej Mamie:

    "...chciałabym Ci, Mamo, kolorowej łąki ukroić, jak szarlotki kawałek, z jabłkami..."

    Cytat o macierzyństwie- genialny!
    Serdeczności zostawiam, Pola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Droga!
      Dziękuję za równie wzruszające i tak serdeczne podsumowanie moich słów i emocji, którymi się z Wami podzieliłam. Niesamowite jest też to, że kolorowe, kwietne łąki były dla nas inspiracją do życzeń w tym wyjątkowym, świątecznym dniu.
      Wszystkiego, co najlepsze dla Ciebie Polu :-)
      Przesyłam uściski.

      Usuń
  6. Piękna ta łąka. Spacer pośród takiego kwietnego dywanu musiał być bardzo przyjemny.
    Pozdrawiam serdecznie i życzę, aby Ci się wszystkie Twoje pragnienia spełniły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie urokliwe, kwietne łąki wraz z terenami rekreacyjnymi mamy nad Sanem. Mieszkamy bardzo blisko, więc przejażdżki rowerowe i spacery z Luną to czysta przyjemność.
      Bardzo dziękuję za piękne życzenia i pozdrowienia, które odwzajemniam :-))

      Usuń
  7. Dear Anita, happy belated birthday! I wish much happiness and good health. I also congratulate your mom on this Mother's day. I liked your words about the role that mother plays in the child's life - support, love and forgiveness.
    Hugs!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thank you so much, My Dear.
      You gave me a lot of joy with beautiful wishes and every kind word.
      Thank you on my own and my mother's behalf.
      I have wonderful, beloved parents, thanks to whom I had a happy childhood.
      That's why I try to be the best mother for my son.
      With all my heart the very best for you !

      Usuń
  8. Pięknie napisane :)
    Trochę zazdroszczę Dnia Mamy. Sama nie jestem mamą (chyba, że chrzestną - to potrójnie) :))
    Ale moją kocham nad życie! Jest najmądrzejsza, najpiękniejsza, najbardziej serdeczna i ciepła i mega pracowita!
    Anitko,
    zdjęcia cudownie oddają sielskość <3
    Ściskam Cię mocno :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, bardzo cieszą mnie Twoje odwiedziny. Dziękuję też za serdeczne słowa…
      Moja Droga Ty wiesz, że życzę Ci z całego serca jak najlepiej, by spełniały się Twoje marzenia! Ale w życiu różnie się plecie i pomimo ogromnych starań i zaangażowania, nie zawsze dostajemy to, czego tak bardzo pragniemy… Sama przeżyłam w przeszłości bolesne, życiowe zawirowania i właśnie rodzice byli dla mnie ogromnym wsparciem. To na nich mogłam liczyć i nigdy mnie nie zawiedli. Mieć taką Mamę, jak Twoja to również wielki dar. Z ogromną przyjemnością czyta się to, jak o Niej myślisz i piszesz.
      Przesyłam uściski i ciepłe pozdrowienia :-))

      Usuń
  9. Szczęściara z Ciebie, że jesteś mamą:-)) Życzę Ci by Twoje marzenia i pragnienia się spełniły. Na pewno Twój syn będzie samodzielny i będzie potrafił dokonać odpowiednich wyborów bo ma wspaniałą mamę:-))
    Pozdrawiam serdecznie:-))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i tak ciepłe, serdeczne słowa :-))
      Bycie mamą dla mnie, to rzeczywiście poczucie szczęścia i spełnienia.
      Tobie Anito życzę jak najlepiej - byś mogła spełniać swoje pragnienia i realizować marzenia...
      Pozdrawiam i życzę Ci pięknej niedzieli :-))

      Usuń
  10. Świetnie wykonane zdjęcia :D Uroczy psiak i niezły z niego model ;)
    Pozdrawiam!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witaj Doris!
      Dzięki za wizytę i miłe słowa :-))
      Pozdrawiam ciepło i życzę Ci udanego tygodnia.

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Obraz kobiety współczesnej…

Już pięć lat razem!

TK Maxx – wielkanocne i wiosenne propozycje

Dynie Baby Boo z mojego warzywnika…

Życzenia nadziei, wiary i miłości w epidemii bezsilności…

Jaskinie Kefalonii: Melissani – najsłynniejszy, naturalny skarb wyspy.

Kanon kobiecego piękna – każda epoka ma swój własny…

Malownicze stawy w Parku Krajobrazowym Lasy Janowskie.

TATRY – Z Kasprowego na Giewont zimą

Jaskinie Kefalonii: Drogarati – monumentalne dzieło natury.