Kobiecym okiem… refleksyjnie i marzycielsko.

„Kobieto, kobieto, jesteś otchłanią, piekłem, tajemnicą
i ten kto powiedział, że cię poznał, jest po trzykroć głupcem.”
- George Sand

Pomimo, że wiele osób kontestuje Dzień Kobiet, dla mnie jest ono świętem znaczącym.
Dzień 8 marca jest symboliczną datą przy okazji, której warto upamiętniać odwagę oraz
determinację kobiet, które zasłużyły się w historii, ale także dostrzegać i podejmować
nowe wyzwania. Czas, miejsce i realia, w jakich żyjemy sprawia, że MY KOBIETY
uczestniczymy lub przyglądamy się niekończącej walce o utrzymanie nabytych
praw, o wolność do samostanowienia, o równe prawa na rynku pracy,
przeciw przemocy domowej, seksizmowi w życiu publicznym,
przeciw dyskryminacji, wykluczaniu ze względu
na płeć czy orientację seksualną…

Dzień Kobiet sprzyja refleksji, by z odwagą
spojrzeć w przyszłość i dostrzec potencjał oraz
możliwości, jakie otwierają się przed następnymi
pokoleniami kobiet. Dla mojego pokolenia to święto
wolne od politycznych konotacji lub ideologicznego uwikłania.
To dzień, w którym pragnę wyrazić swoje naiwne marzenia o tym:

·        by żadne dziecko nie doznawało krzywdy i cierpienia,

·        byśmy nie degradowali naszej planety, bo natura zwraca się przeciwko nam,

·        by naukowcy byli inteligentniejsi i szybsi od wirusa, który mutując wywołuje śmierć i ból, niszczy nasze relacje społeczne, odbiera radość i entuzjazm…

·        by odzyskać codzienność sprzed pandemii…

·        by widzieć na ulicy czyjś wyraz twarzy, uśmiech, grymas, cokolwiek… zamiast maski.

·        by odbyć długą podróż po krajach Ameryki Południowej oraz parkach narodowych Ameryki Północnej,

·        by zwiedzić całą Skandynawię,

·        i za wiele lat móc spędzać jesień i zimę w malutkim domku nad brzegiem włoskiego wybrzeża…

To tylko część górnolotnych marzeń, które postanowiłam wyrazić.
Tak wiem, że są one wielce naiwne, ale z drugiej strony…
KAŻDEMU wolno marzyć!

Dlatego Kochane Panie i Dziewczyny!

Spełniajcie swoje pragnienia i marzenia, realizujcie się i bądźcie szczęśliwe,
czego Wam i sobie życzę nie tylko od święta, lecz na każdy dzień roku.

Anita 

Komentarze

  1. Bardzo piękny post.Bardzo dziękuję za wspaniałe życzenia i odwzajemniam.
    Serdecznie pozdrawiam:)
    Gabi

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Gabi! To ja dziękuję Ci za cudowne i budujące wsparcie :-))
      Życzę Ci szczęścia, pogody ducha i czego tylko pragniesz - niech się spełni!

      Usuń
  2. Marzenia nigdy nie są naiwne. Twoje są piękne. Postaraj się, by nie pozostały jedynie marzeniami, rób choćby malutkie kroki, by wreszcie marzenia stały się rzeczywistością. Tego właśnie Ci życzę - spełniania tych marzeń.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jula! Dziękuję Ci za piękne życzenia... a co się tyczy marzeń, to z właściwą mi konsekwencją, będę dążyć do spełnienia tych, które pozostają w moim zasięgu ;-))
      Niestety na te o dość globalnym obszarze i problematyce, mam zbyt znikomy wpływ...
      ale bardzo chciałam je wyrazić.
      Wszystkiego, co najlepsze i najpiękniejsze dla Ciebie :-))

      Usuń
  3. Popieram Cię całkowicie, z jednym zastrzeżeniem, nie sposób przejść do porządku bez politycznych decyzji, które odebrały kobietom prawo do wyboru, do samodzielnego podejmowania decyzji. Mam wrażenie, że cofnęliśmy się o całe pokolenie i jest to coś, z czym się pogodzić nie mogę.
    Anito, zyczę Ci spełnienia Twoich pięknych marzeń, każde marzenie ma szansę na realizację, znam to z autopsji.:))
    Wszystkiego najlepszego Ci życzę.,:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celu, doskonale Cię rozumiem! Pewnie w zbyt subtelny sposób (pisząc o walce) starałam się wyrazić to, z czym Ty pogodzić się nie możesz. Celowo omijam wątki polityczne pisząc bloga (pomimo, że od nastolatki bardzo uważnie przyglądam i przysłuchuję się polityce krajowej), bo nie umiałabym zachować dyplomacji i przekroczyłabym granice dobrego wychowania. Chcę, by moja blogowa przestrzeń była przyjaznym miejscem dla Czytelników, bez uprzedzeń, przekleństw i ziania jadem. Spotkałam takie blogi, na których autorki na bieżąco komentują życie polityczne - pełno tam zapiekłości, złośliwości i złych emocji... dlatego już tam nie zaglądam.
      Najpiękniej pozdrawiam i dziękuję Ci za serdeczne życzenia :-))

      Usuń
    2. Mam nadzieję, że mój komentarz nie przekroczył norm przyzwoitości.?
      Serdecznie Cię pozdrawiam.

      Usuń
    3. Celu, ależ absolutnie!
      Przecież takie szczere podejście do poruszanych tematów, cenię sobie nad wyraz!
      Jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za to, że dzielisz się ze mną całą gamą emocji i tym, co wzrusza i tym, co oburza. Chciałam tylko, żebyś wiedziała, dlaczego wspinam się na wyżyny dyplomacji, by nie dotykać tak okrutnie dzielących nasze społeczeństwo, gorących tematów politycznych w publikowanych postach. W komentarzach, które są dla mnie ważną i wartościową rozmową z moimi Czytelnikami, możesz nawet najdosadniej napisać o wszystkim, co Ci w duszy gra, a ja będę za to wdzięczna!
      Gorąco Cię pozdrawiam i miłego weekendu życzę :-))

      Usuń
  4. Anitko!
    Bardzo dziękuję za piękne życzenia i szczerze odwzajemniam. Szczęśliwi są Ci, którzy mają marzenia i są gotowi zapłacić cenę, która pozwoli je zrealizować. Mocno wierzę, spełnią się Twoje i moje marzenia! A co do dnia kobiet? też bardzo lubię to święto i nie uważam go relikt minionej epoki.
    Anitko, życzę dużo radości i wszystkiego , co dobrem się mieni, nie tylko na ten dzień, ale na wszystkie dni roku.
    Łucja

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Łucjo, moja głowa jest pełna marzeń! To tylko malutka cząstka, którą chciałam
      publicznie wyrazić, przy okazji tak miłego dnia ;-)) Z całego serca życzę, by Twoje marzenia
      mogły szczęśliwie się ziścić, dlatego posyłam życzenia zdrowia i powodzenia w pomyślnej
      realizacji tego, co dla Ciebie upragnione!
      Dziękuję za tyle ciepłych słów :-))
      Ślę uściski i pozdrowienia!

      Usuń
  5. Piękny post Anitko! Podkreślający wagę i wartość kobiecej działalności. Ona była, jest i będzie. Zawsze znajdą sie wśród nas Kobiety mądre, odważne i waleczne.
    A marzenia? Pięknie, że je przestawiłaś. Każda Kobieta je ma. A zapisane mają większą szansę na spełnienie.
    I oby świat pozwalał nam na to, abyśmy czuły się szczęśliwe każdego, nawet najzwyklejszego dnia...
    Ściskam, Pola :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polu, to niesamowite, że gdy Ty pisałaś do mnie, ja gościłam u Ciebie - co za wyczucie ;-))
      Chciałam w symboliczny sposób, bez wskazywania nazwisk, wspomnieć o odwadze, sile i bezkompromisowości wcześniejszych pokoleń kobiet, którym przyszło żyć w niełatwych czasach. Ile przeciwności musiały pokonać... Aż trudno uwierzyć, że mimo upływu tylu lat w kwestii praw kobiet, jest wciąż tak wiele do zrobienia... I dopóki mężczyźni decydować będą o naszych prawach, wartościach i wyborach... to odbierać nam będą nawet to, co wydawało się prawem pewnym, oczywistym i nabytym :-((
      Dobrze, że kolejne, młode pokolenia świadomych KOBIET reagują i aktywnie działają!
      To niegasnąca nadzieja na lepsze!
      Ślę Polu moc pozytywnych myśli i najcieplejszych uczuć!

      Usuń
  6. Dzięki za piękne życzenia i marzenia. Marzenia każdy ma, albo powinien mieć. Oh, widzę masz takie pasję jak ja fotografowanie. Ja robię zdjecczęsto i dużo. Zapraszam do siebiem

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo serdecznie witam i dziękuję za odwiedziny!
      Zdążyłam już być z rewizytą i z przyjemnością zostanę na dłużej :-))
      Ciepło pozdrawiam!

      Usuń
  7. Świetny post! Przepiękne życzenia :) Z całego serca trzymam kciuki, żeby Twoje marzenia się spełniły :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Agatko! Wielkie dzięki za miłe słowa i serdeczne życzenia!
      Ślę ciepłe pozdrowienia ;-))

      Usuń
  8. Anitko,
    wielkim specem od marzeń była moja ukochana Ania z Zielonego Wzgórza :)
    Coś mi się wydaje, że Tobie także nieobca jest ta bohaterka.
    Dziękuję Ci za piękny tekst, jego mądrość, szczerość i prostotę. Kobiecość, choć momentami trudna, jest wspaniałym darem. Widzę i doceniam ile mogę dać innym jako kobieta - delikatność, łagodność, ciepło... Choć momentami nie daje rady sama ze sobą (wiesz kiedy tak mamy ;)), to cieszę się ze swojej kobiecości :)

    Ściskam i życzę realizacji marzeń :)
    m.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To prawda Madziu! Niejedną wspólną cechę odnalazłabym u Twej bohaterki ;-))
      Podobnie jak Ty, kobiecość pojmuję jako dar i dobrodziejstwo! Dzięki ogromnej palecie
      emocji i uczuć, MY KOBIETY jesteśmy fascynujące, a życie z nami, nigdy nie jest nudne!
      Dziękuję Ci za życzenia, ciepłe słowa i za podzielenie się własną refleksją :-))
      Ślę moc pozdrowień i z całego serca życzę, by i Twoje marzenia Madziu, spełniały się!!!

      Usuń
  9. Droga Anitko, życzę Tobie spełnienia marzeń, tych wypowiedzianych i tych skrywanych w głębi serca. Kobiety potrafią o swoje zawalczyć, przez wieki to robiłyśmy i nie ustajemy... wieczne wojowniczki, a niby taka słaba płeć:))) Ściskam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Aniu za piękne życzenia! Dokładnie takie jesteśmy, jak wspominasz! Ponadto osiągamy mistrzostwo świata w godzeniu tak wielu ról, jakie pełnimy w życiu: rodzinnym, zawodowym i społecznym!
      Przesyłam Ci najcieplejsze pozdrowienia :-))

      Usuń
  10. Wzajemnie Kochana i dziękuję. Dużo radości z życia i beztroski, podróży dalekich i nie tylko, duzo zdrowia dla Ciebie i Bliskich, spełnienia marzeń. Wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Kasiu, za Twe serdeczne życzenia bardzo dziękuję i z serca odwzajemniam!
      Niech i Wam Kochana spełniają się nawet najskrytsze marzenia!
      Ślę uściski i pozdrowienia ;-))

      Usuń
  11. Najbardziej mnie dotyka, gdy dzieje się krzywda dzieciom. Niech się spełnią Twoje marzenia. Pozdrawiam serdecznie. Aldona

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Droga! Doskonale Cię rozumiem, bo najgorsza jest bezsilność i niemoc wobec
      zła wyrządzanego dzieciom przez dorosłych. Dlatego pozwoliłam sobie wypowiedzieć
      na głos takie marzenie, choć wiem, jak znikomy mam na to wpływ...
      Dziękuję Ci za życzenia i dołączam gorące pozdrowienia!

      Usuń
  12. Bardzo lubię Dzień Kobiet, bo mogą go świętować wszystkie kobiety - i te małe (nie ma Dnia Dziewczynki, choć jest Dzień Chłopca), i te duże. Piękne są Twoje marzenia Anitko i życzę Ci, żeby się spełniły. Pozdrawiam serdecznie :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Razem z koleżankami, z przyjemnością świętujemy w tym dniu, by wyróżnić go spośród
      zwykłej codzienności ;-)) Dziękuję Lusi za serdeczne życzenia! Ślę moc pozdrowień :-))

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Życzenia nadziei, wiary i miłości w epidemii bezsilności…

Zrozum swoje choroby…

Zapachniało, zajaśniało… wiosna, ach to ty!

Nadchodzi czas Wielkanocy…

Dynie Baby Boo z mojego warzywnika…

TATRY – Z Kasprowego na Giewont zimą

Życzenia i refleksje na Wielkanoc

Kanon kobiecego piękna – każda epoka ma swój własny…

Arboretum w Wojsławicach – raj dla miłośników ogrodów…

NEAPOL - pod radosnym słońcem południa.