Nastrajam się na jesień ;-))

Jesień – wczesna i ciepła zachęca do spacerów oraz urzeka feerią barw.
Z kolei ta późna – gdy słońca coraz mniej, dżdżysta, wietrzna i zimna –
sprzyja szukaniu przytulności wśród własnych czterech ścian.
Niezależnie od tego czym zaskoczy nas tegoroczna jesień,
odpowiednio nastrajam się i zapraszam ją do domu
🍂

Natura jest dla mnie nieustannym źródłem inspiracji, dlatego
przedmioty wykonane z naturalnych materiałów oraz dary natury,
stanowią nieodłączny element aranżacji domowej przestrzeni.

Wraz z nadejściem jesieni przyroda dostarcza nam całą gamę pełnych energii
kolorów, których świadome kreowanie w najbliższym otoczeniu wpływa na
samopoczucie, nastrój i pozwala stworzyć niepowtarzalną atmosferę.
Dominującym akcentem jest w tym sezonie odcień musztardowy,
ponieważ przywodzi na myśl ciepłe światło jesiennego słońca.
Dla wzmocnienia efektu dodałam nieco pomarańczowego,
który swą wyrazistością wnosi do wnętrz dobrą energię.

Odpalam aromatyczne świece i lampiony,
które dodadzą blasku i przytulności oraz
otulą wnętrza dyskretnym zapachem.

Wnoszę do domowych dekoracji jesienne akcenty,
 które budzą najmilsze skojarzenia z aktualną porą roku:
żołędzie, orzechy, wyhodowane w warzywniku dynie Baby Boo…


oraz gałązki ognika szkarłatnego…

Kwiaty żywe czy suszone to dla mnie nieodłączny element dekoracji domu.
Bukiety, dla których bazą są szklane naczynia, skomponowałam głównie z
ozdobnych, suchych traw. Ich stonowane odcienie beżu i jasnego brązu
wprowadzają spokój i spójność w kolorystyce jesiennych aranżacji.

Rośliny podkreślają mój związek z naturą, dlatego układam z nich
różne kompozycje w wazonach oraz pielęgnuję w doniczkach.

Kwiaty doniczkowe zdominowały domową przestrzeń i zajmują niemal każdy
wolny kącik, dlatego sezonowe aranżacje znajdują swoje miejsce na kominku.

Każda kolejna pora roku stanowi dla mnie zachętę i inspirację do tego,
by wnętrza domu oddawały nastrój towarzyszącej nam aktualnie aury.

Takim przytulnym, domowym klimatem staram się dodać jesieni uroku oraz
zaczarować jej gorszą odsłonę - tę deszczową, ponurą i zimną.
Życzę sobie i Wam Kochani jesieni pełnej słońca,
ciepła i pozytywnej energii.

Anita 

Komentarze

  1. Cudowny klimat stworzyłaś, jak zawsze! Świece, dodatki, dynieczki ( mam i ja z nasionek od Ciebie). Obdzielę pół swiata, tak, jak Ty, bo moje koleżanki ze stowarzyszenia już się wszystkie zakochały i chcą. Więc dostaną. Nie mam czasu ich nawet sfotografować, ale były główną dekoracją na jubileuszu naszego stowarzyszenia w ubiegły piatek :) A teraz w domu czekają na sesję. Jeszcze trochę...
    Wracając do Twego wnętrza- oleodruk czy foto w sepii na ścianie absolutnie mnie zachwyca i pieknie komponuje się z całością aranżacji. Pozdrawiam najserdeczniej Anitko :*

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polu Kochana i to cieszy mnie najbardziej, że oprócz osobiście wyhodowanych
      dyniek, będziesz mogła teraz dzielić się własnymi nasionkami z kim tylko zechcesz :-))
      Wracając do salonu z kominkiem, oleodruk w sepii jest wyszperanym w antykwariacie
      starociem, który urzekł mnie od pierwszego wejrzenia ;-))
      Dziękuję Ci za tyle ciepłych słów, ślę uściski i pozdrowienia!

      Usuń
  2. Anitko cudnie sie nastrajasz na jesienna pore. Sliczny wystroj. Masz wspanialy dom, zazdroszcze Ci. Ja wciaz staram sie odgracic mieszkanie i niezbyt mi to wychodzi. Rzeczy ciagle przybywa jakby sie zmowily przeciwko mnie. Niesamowite po prostu. Pozdrawiam serdecznie Kochana

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kasiu! Robię, co mogę, by nadać uroku i klimatu jesieni ;-)) Staram się też wyszukiwać
      jak najwięcej pozytywów z aktualnej pory roku, która nie jest moją ulubioną. Dlatego
      bardzo dziękuję Ci za odwiedziny i tyle miłych słów!
      Ślę najcieplejsze pozdrowienia :-))

      Usuń
  3. Piękne dekoracje stworzyłaś i pięknie potrafisz o nich pisać. Kolorystyka jesienna i dobór dodatków świetny,ociepla wnętrze domu, a Twój fantastyczny kominek, którym się zachwycam za każdym razem idealnie wpasowuje się w klimat jesieni.
    Anito, łączę moc serdeczności.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Celu cieszę się, że przypadła Ci do gustu moja jesienna aranżacja :-)) Gdy dni będą coraz krótsze, a aura za oknem nieznośna, to miło będzie w takim otoczeniu spędzać długie, jesienne wieczory...
      Dziękuję Ci za serdeczny komentarz, życzę zdrówka i jak najwięcej pięknych chwil na każdy kolejny, jesienny dzień :-))

      Usuń
  4. Anitko, wspaniale "oswajasz jesień"! Podczas jesiennych wieczorów coraz częściej spędzamy czas w domowym zaciszu i dobrze jeśli dzięki tak udekorowanemu wnętrzu możemy mieć kontakt z naturą, wykorzystując równocześnie jej najwspanialsze dary: śliczne białe dyńki (które dzięki Tobie i u mnie są elementem dekoracji), gałązki ognika, suche trawy i cała kompozycja, do tego blask świec zachwycają mnie. I jeszcze ten piękny kominek i obraz nad nim wiszący... W takim wnętrzu gorsza odsłona jesieni nie będzie Ci straszna ;) Pozdrawiam Cię słonecznie i życzę udanego weekendu :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Lusi!
      Tak pięknie w pełnych ciepła i życzliwości słowach oddałaś moje intencje na temat oswajania jesieni :-)) Takimi drobiazgami, jak zmiana domowych dekoracji, staram się zbudować przytulność i nadać klimatu porze roku, która delikatnie rzecz ujmując, nie należy do moich ulubionych. Ma jesień swoje walory i z całych sił staram się je dostrzegać i doceniać. Jednak cały mój wysiłek "bierze w łeb," gdy nastaną ponure, zimne i deszczowe dni. Dla mnie meteopaty to trudna pora roku ;-))
      Dziękuję Ci za przemiłe odwiedziny, życzenia i ślę moc gorących pozdrowień!

      Usuń
  5. Droga Anito!
    Z pewnością o tym wiesz, że jestem Twoją fanką i Twojego bloga Jak zawsze oczarowały mnie jesienne dekoracje. Mają niezwykły urok i magiczny klimat. Jak zwykle potrafiłaś wprowadzać do salonu ogromną dawkę przytulności! Jestem pod wrażeniem jak w swoich pięknych dekoracjach wykorzystujesz dary natury: orzechy, suszone trawy, gałązki ognika no i cudowne dyńki. Dobrze komponuje się również ceramika w odcieniu brązu.
    Serdecznie pozdrawiam i życzę Ci słonecznego i ciepłego weekendu:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Kochana Łucjo, to Ty wytyczasz trendy i jesteś niedoścignionym wzorem w blogowym świecie. Zawsze pełna szacunku, ciepła, serdeczności i wrażliwości na drugiego człowieka tak pięknie i profesjonalnie opisujesz oraz pokazujesz nam świat w całkiem bliskich lub dość odległych podróżach. Odkąd odważyłam się prowadzić bloga, zawsze gorąco i życzliwie mnie wspierasz, dlatego z całego serca Ci za to dziękuję :-))
      Dziękuję również za weekendowe życzenia, bo czekają nas miłe i wzruszające chwile!
      Dokładnie w sobotę mój syn kończy 20 lat, więc szykuje się świętowanie w szerszym, rodzinnym gronie :-))
      Przesyłam czułe pozdrowienia, życzę zdrówka i jak najwięcej pięknych chwil na kolejne, jesienne dni!

      Usuń
  6. Lovely atmosphere you created in your home, Anita. A wonderful view of the fireplace, pumpkins, mountain ash, dry herbs. Your home is very cozy.
    Happy weekend!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. I do what I can to warm up and add charm to fall. It is not my favorite season of the year, so when it is cold, windy and rainy, I will have beautiful autumn decorations in my living room ;-))
      Thank you very much for your kind visit :-)) Have a nice week!
      Warm regards!

      Usuń
  7. Och!
    Faktycznie, macie wzruszające i bardzo piękne święto.
    Życzę Twojemu Synowi, aby każdego dnia zachwycał się życiem,
    niepowtarzalnym i jedynym, miłością, wszechobecną i cierpliwą,
    przyjaźnią, niezniszczalną i cichą, i uśmiechał się do siebie i świata.
    Wszystkiego najlepszego!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Łucjo!
      W imieniu mojego syna pięknie dziękuję za serdeczne, mądre i pełne ciepła życzenia :-))
      To faktycznie było bardzo rodzinne, radosne a dla mnie ponadto, wzruszające świętowanie!
      Dużo zdrówka i powodów do uśmiechu życzę Tobie oraz gorąco pozdrawiam!

      Usuń
  8. Bardzo fajny pomysł i aranżacja. Gdyby jesień miała przybrać tą szarą twarz taka domowa alternatywa jest dobrą odskocznią, stwarza bardzo przytulny nastrój. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję :-)) Zaklinam, jak umiem te coraz krótsze jesienne dni. Potrzebuję jak najwięcej słońca do życia i dobrego samopoczucia ;-)) Dlatego nawet takimi drobiazgami staram się o zbudowanie przyjemnego i przytulnego nastroju, by w razie niepogody zaszyć się w domowym zaciszu.
      Ślę moc pozdrowień!

      Usuń
  9. Anitko, jakże przytulnie i ciepło w Twoim domu :)
    Lubię każdą odsłonę jesieni - piszę o tym u siebie. A w takim otoczeniu jak Twoja aranżacja jesień jest jeszcze piękniejsza i przytulniejsza :)
    Kilka drobiazgów pozwala poczuć się całkiem inaczej i wprowadza nastrój i klimat :)
    Pozdrawiam ciepło :)
    M.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Madziu, bardzo dziękuję!
      Każdą kolejną porę roku witam z optymizmem, dlatego z energią i entuzjazmem staram się przemycić do domowych wnętrz charakterystyczne dla każdej z nich symbole i detale.
      Jednak brak słońca, szaruga i zimno mają nienajlepszy wpływ na moje samopoczucie.
      Tego "nie przeskoczę," zatem znajduję sobie zajęcia, które sprawiają mi przyjemność,
      aby czymś miły i pożytecznym wypełnić wolne chwile. Takie mechanizmy obronne
      uruchamiam, aby poradzić sobie z nieprzyjazną dla mnie - meteopaty aurą ;-))
      Zmykam z rewizytą i życzę Ci pięknego tygodnia oraz samych dobrych chwil!

      Usuń
  10. Piękne jesienne dodatki. W tak uroczej i ze smakiem zaaranżowanej przestrzeni łatwo poczuć tę lepszą, cieplejszą stronę jesieni. Pozdrawiam cieplutko:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Aniu, że przypadła Ci do gustu moja jesienna aranżacja kominka.
      Gdy zasiadam na fotelu w salonie, mam go stale "na oku" ;-))
      Dziękuję Ci za miłe odwiedziny i najserdeczniej pozdrawiam!

      Usuń
  11. Jak zawsze piękną sobie stworzyłaś przestrzeń, naprawdę oswajasz jesień. Otulona kolorami i zapachami możesz śmiało stawić czoła tej nie zawsze pięknej i dającej się lubić porze roku. W takim wystroju i nastroju jesień da się lubić nawet wtedy, kiedy deszcz dzwoni o szyby a wichura wygina gałęzie drzew sypiąc pod nogi różnokolorowe liście.
    Pięknie masz tam u siebie, zawsze dużo serca wkładasz w aranżację wnętrz. Uwielbiam oglądać Twoje wnętrzarskie kadry. Moc serdecznych pozdrowień, uściski.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Piękne dzięki! Wiesz, robię co mogę, by "wyłuskać" jak najwięcej pozytywów z jesieni ;-))
      Skupiam się na jej najpiękniejszej odsłonie, dlatego takie domowe dekoracje dodają klimatu i przytulności. Bardzo lubię też płomień zapalonych świec - one podkręcają nastrój.
      Kochana życzę Ci jak najwięcej pogodnych, ciepłych i słonecznych dni tej jesieni!
      Ściskam i gorąco pozdrawiam :-))

      Usuń
  12. Jak tu pięknie! Zapraszam do mnie flowersblossominthewintertime.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję ;-)) Z zaproszenia już skorzystałam i z przyjemnością będę zaglądać częściej :-))
      Pozdrawiam serdecznie!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Obraz kobiety współczesnej…

Już pięć lat razem!

TK Maxx – wielkanocne i wiosenne propozycje

Dynie Baby Boo z mojego warzywnika…

Życzenia nadziei, wiary i miłości w epidemii bezsilności…

Jaskinie Kefalonii: Melissani – najsłynniejszy, naturalny skarb wyspy.

Kanon kobiecego piękna – każda epoka ma swój własny…

Malownicze stawy w Parku Krajobrazowym Lasy Janowskie.

TATRY – Z Kasprowego na Giewont zimą

Jaskinie Kefalonii: Drogarati – monumentalne dzieło natury.