DIY - stroik adwentowy alternatywą dla klasycznego wieńca.

 

Do eksponowania przeróżnych sezonowych dekoracji służy mi
portal kominkowy. Tymczasem klasyczny, okrągły wieniec adwentowy
(symbolizujący nieskończoność, życie wieczne) zajmuje nieco miejsca…
miejsca, którego nie sposób już znaleźć w mych domowych zakątkach
zdominowanych przez kwiaty doniczkowe. To jeden z powodów,
dla którego popełniłam w tym roku zwyczajny, podłużny stroik.
Drugi – to chęć stworzenia czegoś z niczego, dlatego
postanowiłam wykorzystać składniki dostępne
w ogrodzie. To moja nieustanna potrzeba
czerpania inspiracji z natury.

Bazą dla stroika jest spory kawałek topolowej kory,
którą wyściółkowany jest ogródek z różanecznikami i krzewami
owocowymi. Po nawierceniu 4 otworów, obsadziłam w nich podstawki
z bolcem pod świece, symbolizujące światło i nadchodzącą Światłość.

Mchem (który gęsto porasta zacieniony „tujowy ogródek”) przyozdobiłam surowy
kawałek kory, by go troszkę „zazielenić.” Chciałam, by było minimalistycznie, ale nie
aż tak smutno i bez wyrazu ;-)) Z tego też powodu świece przyodziałam tasiemkami.

Otoczenie stroika dopełniły subtelne dekoracje. Butla, która komuś, niegdyś
służyła do innych celów, dla mnie jest pięknym w swym kształcie wazonem.

Gałązki drzew iglastych, a więc wiecznie zielonych symbolizują życie i wspólnotę.
Powiesiłam na nich dwie szklane banieczki – takie nieoczywiste – wypełnione
jesiennymi suszkami przywołują na myśl aktualną porę roku.


Olbrzymie szyszki sosny Pinii nie pochodzą niestety z mojego ogrodu ;-))
Przywiozłam je przed laty z Włoch i wykorzystuję do świątecznych aranżacji.

Z domowych zasobów wyszperałam obraz –
stary oleodruk, nawiązujący do zbliżających się świąt…

i zapaliłam w stroiku adwentowym pierwszą świecę – Świecę Nadziei.
Zapalana w I niedzielę Adwentu symbolizuje proroków,
którzy zapowiedzieli przyjście Mesjasza.







Myślę, że bez względu na kształt stroika adwentowego
i tak pozostanie on symbolem nadziei na
zwycięstwo życia nad ciemnością.
Anita

Komentarze

  1. Droga Anitko!
    Przepiękny jest Twój naturalny stroik adwentowy. Najważniejsze, że samodzielnie wykonany, przyozdobiony zielonym mchem, suszem egzotycznym, szyszkami pinii, małymi, szklanymi bombkami z suszem. Nic tu dodać, nic ująć. Tą ozdobą pozwoliłaś w salonie stworzyć niezwykły klimat. Właściwie to cała dekoracja jest zachwycająca.
    Dziś rozpoczął się Adwent i nasze serca i myśli przepełnione są oczekiwaniem. Życzę Ci z całego serca, aby ten czas okazał się dla Ciebie i Twoich Bliskich okresem wyciszenia i samych dobrych postanowień.
    Przesyłam moc uścisków na ten cudowny czas:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Łucjo! Chciałam, by wyszło prosto i skromnie, bo nie w błyskotkach
      tkwi sedno Adwentu - tego pięknego czasu oczekiwania na narodziny Pana...
      Dlatego czerpię z natury, która tak hojnie nas obdarza i jest dla mnie
      nieustannym źródłem inspiracji we wszelkich aranżacjach :-))
      Odwzajemniam serdeczne życzenia i ślę najcieplejsze pozdrowienia!

      Usuń
  2. Och, zapomniałam dodać. Przepiękny jest ten stary oleodruk oprawiony w cudnej ramie. Domyślam się, że jeszcze przedwojenny.
    Serdecznie pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Niestety nie znam historii tego obrazu, ale z należnym szacunkiem traktuję takie odnalezione skarby z duszą...
      Ściskam mocno!

      Usuń
  3. Bardzo lubię ten czas radosnego oczekiwania. Stroik adwentowy bardzo mi się podoba. Pozdrawiam serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mam podobnie, dlatego z przyjemnością i zawsze samodzielnie przygotowuję stroiki adwentowe, bo każda świeca odpalana w kolejną niedzielę przybliża do najpiękniejszych i najradośniejszych ze świąt :-))
      Wszystkiego dobrego na kolejny tydzień, w którym pożegnamy listopad i powitamy grudzień!

      Usuń
  4. Piękny, przepiekny ten Twój stroik Anito. Wyrazy najwyższego uznania dla Twojego talentu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję, ale to natura jest przepiękna, ja tylko po nią sięgam do różnych projektów ;-))
      Gorąco pozdrawiam!

      Usuń
  5. Anitko, uwielbiam te Twoje dekoracje inspirowane naturą! I nie ma znaczenia czy jest to klasyczny wieniec czy stroik, ważne że wprowadza nas w nastrój oczekiwania. Do tego ten oleodruk wspaniale komponuje się z przygotowaną adwentową dekoracją. Ja również w dekoracjach bardzo często czerpię inspirację z natury.
    Niech światło adwentowych świec napełni Cię radością zbliżającego się Bożego Narodzenia :)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się Lusi, że spodobała Ci się moja adwentowa aranżacja ;-)) Faktycznie, bardzo lubimy czerpać z natury, bo tak niewiele trzeba, by z tego, czym obdarza nas ogród oraz domowe zasoby, przygotować własny stroik czy wianek na ten wyjątkowy i radosny czas oczekiwania.
      Dziękuję za serdeczne życzenia :-)) Wszelkiego dobra dla Ciebie!

      Usuń
  6. Pięknie wygląda to miejsce w całości, jest w nim wiele symboli. Tak subtelnie skomponowane wszystko. Sprytnie wykorzystane to co jest w zasięgu ręki. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Olu, poza oczywistym duchowym wymiarem Adwentu i jego symboli, ta aranżacja to także namiastka natury w domowym wnętrzu. Taka moja wewnętrzna potrzeba na jesienny czas, w którym tak szybko zapada zmrok...
      Dziękuję Ci za serdeczne odwiedziny i ślę najcieplejsze pozdrowienia!

      Usuń
  7. Bardzo ładna dekoracja. Nie ważne przecież czy to wieniec, czy po prostu 4 świece. Nie ważne ... ważne to co w serduszku. Anitko wyszła Tobie przecudna dekoracja. Prosta, ładna i od serca i to się liczy. Miłego, ciepłego oczekiwania.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Edytko, dziękuję za miłe odwiedziny i ciepłe słowa ;-))
      I absolutnie się z Tobą zgadzam, że najważniejsze jest to, co w sercu!
      Wszystkiego dobrego dla Ciebie!

      Usuń
  8. Anito, wspaniale wykorzystujesz portal kominka dla swoich ekspozycji. Stosujesz naturalne i proste
    materiały, które tworzą swojską atmosferę. Oleodruk wpisuje się pięknie w całość stroika.
    Życzę Ci miłego tygodnia i pięknego oczekiwania .:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tego typu sezonowe i okolicznościowe dekoracje umilają długie jesienne wieczory
      spędzane w salonie, a w zimowy czas, miejsce przy kominku zajmie duża choinka, by
      kolorowym blaskiem światełek rozweselić krótkie i przepełnione szarugą zimowe dni.
      Dziękuję Celu za serdeczne odwiedziny i ślę moc pozdrowień!

      Usuń
  9. Have hope always…beautiful advent wreath piece….love from me enjoy December love 🍀🐾🎄🍀

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. There is a lot of symbolism in the advent wreath. The lit first candle began the joyful time of waiting for the birth of the Lord.
      Dear Ria, thank you for your nice visit :-))
      Hugs and greetings!

      Usuń
  10. Pięknie i bardzo naturalnie. Nie ma co się dziwić, Ty zawsze tworzysz piękne rzeczy bo i masz talent, i wkładasz we wszystko dużo serca. Przy tegorocznym wystroju można mieć wrażenie, że przyniosłaś do domu kawałek lasu. Cudownie!
    Pozdrawiam Cię przeserdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Moja Droga, wiesz jak kocham przyrodę! Poza wędrówkami w plenerze i podziwianiem
      krajobrazów, zawsze kombinuję jak przemycić elementy natury do domowych wnętrz ;-))
      Dzięki za tyle miłych słów! Ściskam i pozdrawiam!

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Życzenia nadziei, wiary i miłości w epidemii bezsilności…

Zrozum swoje choroby…

Arboretum Wojsławice – raj dla miłośników ogrodów…

Nadchodzi czas Wielkanocy…

Dynie Baby Boo z mojego warzywnika…

Życzenia i refleksje na Wielkanoc

Kanon kobiecego piękna – każda epoka ma swój własny…

TATRY – Z Kasprowego na Giewont zimą

NEAPOL - pod radosnym słońcem południa.

Kwiecień w ogrodzie ´24