Złota jesień rozgościła się w ogrodzie i zaprasza…

by cieszyć się jej urokiem.

Lubię tę jesień, bo otula ciepłymi promieniami słońca oraz
 przyozdabia paletą energetyzujących barw liście na drzewach
od żółci, poprzez pomarańcze, rudości, czerwienie aż do brązów. 



Właśnie w takiej odsłonie jesień jest najpiękniejsza.


Wyjątkowo pogodny, przepełniony słońcem 
październik pozwolił do woli korzystać z ulubionej
werandy oraz popracować w ogrodzie.




Wspominałam już, że cokolwiek robię na podwórku,
moja ukochana Luna podążą za mną, jak cień.
Stara się, bym była skupiona tylko na niej. 



Dlatego teraz chwilka uwagi dla psiej modelki,
która demonstracyjnie zasłaniała obiekt mojego
zainteresowania, by zaistnieć na pierwszym planie. 



Gdy jesień na dobre rozgościła się w przyrodzie,
stanowi teraz wyjątkowo barwne tło dla ogrodowych
dekoracji, które upiększają przestrzeń wokół domu. 





W ogrodzie, podobnie jak w domowych aranżacjach,
dominuje natura, prostota i swojskość.





Jako ozdoby posłużyły mi dary jesieni czyli: dynie, kasztany
oraz kwiaty charakterystyczne dla tej pory roku z cudnymi w swej
delikatności marcinkami w ich bajecznym, lawendowym kolorze. 





Jesienne dary przycupnęły na ławce i starej skrzynce
a lampion i płomień świecy dopełnił nastrój tej aranżacji.






Powrócę jeszcze na moment do październikowego ogrodu,
który czarował kolorami przebarwiających się hortensji,
rajskich jabłonek, liści piwonii i różaneczników…







oraz otulającego kamienny mur winobluszcza trójklapowego.




Podobno wielkimi krokami zbliża się ochłodzenie,
ale ja cieszę się życzliwością otaczającej aury.
Dlatego życzę Wam ciepła, słońca
i radości z pięknej, złotej jesieni.
Niech trwa…

Anita
 

Komentarze

  1. Przepiękna jesienna dekoracja. Podziwiam Twoje marcinki i cudownie przebarwiające się hortensje. Nawet drzewko z rajskimi jabłuszkami posiada piękne liście.
    U mnie 8 - 10 października nocami przyszły 8°C mrozy, które wszystko zniszczyły. W ciągu trzech dni opadły wszystkie liście a hortensje zrobiły się brązowe.
    Serdecznie pozdrawiam::)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Droga Łucjo, bardzo dziękuję za te serdeczne słowa :-)
      Do nas takie przymrozki nie dotarły, dlatego ogród powoli, w swoim rytmie przygotowuje się do zimowego spoczynku. Postanowiłam więc uwiecznić tę jesienną grę kolorów w kadrach, bo ten październik zachwyca pogodą - ciepłą i słoneczną.
      Przesyłam uściski i życzenia pięknego weekendu :-)

      Usuń
  2. Ależ pięknie przystroiłaś miejsce wypoczynku w Twoim ogrodzie. Cudna dekoracja <3 Ogród o tej porze roku czaruje i zachwyca, jest niesamowity :)
    Luna to piękna dama, nic dziwnego, że chętna do pozowania :)
    Ściskam serdecznie, Agness:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo dziękuję Agness :-) Te piękne, słoneczne październikowe dni oraz fantastyczne jesienne kolory natury zainspirowały mnie do tej aranżacji. Dzięki cudownej pogodzie każdą wolną chwilę spędzałam w ogrodzie z ukochaną Luną oczywiście.
      Przesyłam Ci moc uścisków i życzę udanego tygodnia :-)

      Usuń
  3. Odpowiedzi
    1. Witaj! Dziękuję za miłe odwiedziny i ciepło pozdrawiam :-)

      Usuń
  4. Kocham jesień, te zdjęcia są przepiękne ☺☺

    OdpowiedzUsuń
  5. No właśnie, te wspaniałe jesienne kolory! I jak tu nie kochać jesieni!!! Luna też wpasowała się kolorystycznie :))))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zgadzam się z Twoimi słowami Lusi, że ta pora roku jak żadna inna, obdarza nas takim bogactwem kolorów. Stąd też mój pomysł, by wykorzystać dary jesieni do ogrodowej aranżacji. Takie drobiazgi cieszą oko, bo upiększają otoczenie, a cudowna październikowa aura sprzyjała temu, by każdą wolna chwilę spędzać w ogrodzie.
      Psia modelka o czekoladowym umaszczeniu rzeczywiście idealnie komponuje się z jesienną aranżacją.
      Przesyłam uściski :-)

      Usuń
  6. Cóż za PRZEPIĘKNA jesień w Twoim ogrodzie <3 Zazdroszczę kawy w takim otoczeniu!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam Sylwio serdecznie i dziękuję za miłe słowa :-)
      Prowadzisz ciekawy blog, więc z przyjemnością nieraz Cię odwiedzę.
      Pozdrawiam :-)

      Usuń
  7. Ciekawe aranżacje ogrodowe. Modelka urocza. Tak październik był bardzo łaskawy dla nas, uraczył tyloma kolorami. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu!
      Październik był tak piękny i ciepły, że każdą wolną chwilę starałam się spędzać w ogrodzie.
      Te jesienne aranżacje umilały czas spędzony na werandzie lub w pełnym słonku na ławce.
      Urocza modelka z kolei, dotrzymywała mi towarzystwa. Teraz już wprawdzie temperatury niższe, ale oby słonecznych dni było jak najwięcej, czego Tobie i sobie życzę.
      Przesyłam pozdrowienia.

      Usuń
  8. Cudowne jesienne aranżacje Anitko. Aż się nie chce wzroku odrywać. Kolory przepiękne. Uwielbiam czerwień i złoty. W tym roku jesień nas rozpieszczała.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Kasiu za te ciepłe słowa!
      Ta cudowna październikowa aura pozwoliła cieszyć się ogrodem oraz bajeczną gamą jesiennych kolorów. Tak jak wspomniałaś, pogoda nas rozpieszczała, dlatego wiele przyjemności sprawiły mi aranżacje z najpiękniejszych darów jesieni :-)

      Usuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Życzenia nadziei, wiary i miłości w epidemii bezsilności…

Zrozum swoje choroby…

Arboretum Wojsławice – raj dla miłośników ogrodów…

Nadchodzi czas Wielkanocy…

Dynie Baby Boo z mojego warzywnika…

Życzenia i refleksje na Wielkanoc

Kanon kobiecego piękna – każda epoka ma swój własny…

Zapachniało, zajaśniało… wiosna, ach to ty!

TATRY – Z Kasprowego na Giewont zimą

NEAPOL - pod radosnym słońcem południa.